Telefonsalg og uønsket reklame

Mange forbrukere blir utsatt for uønsket kontakt fra næringsdrivende i hverdagen. Det er strenge og klare regler for når en næringsdrivende kan kontakte en forbruker, for eksempel på telefon, e-post og per post.

Hva gjør vi?

  • Vi opplyser forbrukere om hvordan de kan forhindre uønsket reklame.
  • Vi arbeider for at næringsdrivende respekterer forbrukernes ønske om ikke å bli kontaktet.
  • Vi sørger for at næringsdrivende gir forbrukerne god informasjon før avtale inngås.

Viktig å vite

Telefonsalg

  • Over 2 millioner personer har reservert seg i Reservasjonsregisteret.
Kilde: Reservasjonsregisteret
20.02.2017

Må betale 175 000 for nettkasino-spam

Selskapet Mobajl AB sendte i fjor haust ut ulovleg SMS-reklame for nettkasinoet LeoVegas til over 90 000 forbrukarar. Selskapet må no betale eit lovbrotsgebyr på 175 000 kroner for brot på marknadsføringslova.

Fagpersoner