Kontaktinformasjon

Ønsker du å sende oss tips eller klage på ulovlig markedsføring eller avtalevilkår?

Vennligst benytt vårt tips- eller klageskjema.

Trenger du råd og veiledning i en konkret tvist du har med en næringsdrivende? Kontakt Forbrukerrådet. 

Vår besøksadresse er:

Sandakerveien 138, 0484 Oslo

Tlf.: 23 400 600

Åpningstid: 09.00–15.00, mandag til fredag

E-post: post@forbrukerombudet.no

Forbrukerombudet vs Forbrukerrådet - hvem gjør hva?

  • Forbrukerombudet er en frittstående tilsynsmyndighet som på vegne av forbrukerne forebygger og stopper ulovlig markedsføring og urimelige kontrakter. Vi gir også veiledning til næringsdrivende om regelverket.

  • Forbrukerrådet er en uavhengig interesseorganisasjon som bistår forbrukerne i konkrete tvister med næringsdrivende og påvirker myndigheter og næringsliv i en forbrukervennlig retning.

    Gå til Forbrukerrådets nettsider
20.09.2017

Barn som får ukjent regning i posten – her er Forbrukerombudets råd

Flere forbrukere opplever at barna deres får tilsendt pakker i posten med krav om betaling, uten at de har bestilt noe. Ikke betal - og protester på kravet, råder Forbrukerombudet.