Kontaktinformasjon

Ønsker du å sende oss tips eller klage på ulovlig markedsføring eller avtalevilkår?

Vennligst benytt vårt tips- eller klageskjema.

Trenger du råd og veiledning i en konkret tvist du har med en næringsdrivende? Kontakt Forbrukerrådet. 

Vår besøksadresse er:

Sandakerveien 138, 0484 Oslo

Tlf.: 23 400 600

Åpningstid: 09.00–11.00 og 12.00-14.00 mandag til fredag

E-post: post@forbrukerombudet.no

Forbrukerombudet vs Forbrukerrådet - hvem gjør hva?

  • Forbrukerombudet er en frittstående tilsynsmyndighet som på vegne av forbrukerne forebygger og stopper ulovlig markedsføring og urimelige kontrakter. Vi gir også veiledning til næringsdrivende om regelverket.

  • Forbrukerrådet er en uavhengig interesseorganisasjon som bistår forbrukerne i konkrete tvister med næringsdrivende og påvirker myndigheter og næringsliv i en forbrukervennlig retning.

    Gå til Forbrukerrådets nettsider
23.11.2017

Vil vite kva drosjeturen kostar på førehand

Kundane må få vite kva drosjeturen kostar før dei set seg i bilen, meiner Forbrukarombodet. Ombodet ønsker også meir prisinformasjon på nett og på plassar passasjerane ferdast.